Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: SALİME GÜLAY DOĞRU
Danışman: MEHMET ALİ DOMBAYCI
Özet:Bu çalışmanın temel amacı, yazma eyleminin felsefi değerlendirmesini yapmaktır. Çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm konuya giriş niteliğindedir. Bu bölümde çalışmanın sayıltıları, sınırlılıkları, konuyla ilgili yapılmış diğer çalışmalar ve problem durumu hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde çalışma için yapılan araştırmanın yöntem anlatılmıştır. Üçüncü bölümde yazarın ve eylem varlığı olarak insanın dünyadaki varlığı T. Mengüşoğlu'nun ontolojik görüşleri esas alınarak açıklanmıştır. Ardından eylemin felsefi olma koşulları incelenmiştir. Felsefi açıdan yazma eyleminin durumu ve insanın neden yazma eyleminde bulunduğuna ilişkin yargılarda bulunulmuştur. Dördüncü bölümde yazmanın düşünme, okuma ve konuşmayla olan ilişkisi tartışılmıştır. Beşinci bölümde yazma eylemi ve yazar üslup, özgürlük, sorumluluk ve gerçeklik kavramları açısından değerlendirilmiştir. Altıncı bölümde yazmanın felsefe eğitimindeki önemi ve düşünme eğitimindeki yeri hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Son bölümde ise çalışmanın sonucu yazılmıştır.