Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Öğrenci: BERK CEVİZ
Danışman: GÜNAY AKGÜN
Özet:Araştırmada özengen müzik eğitimi veren kurumlarda uygulanan gitar eğitiminde kullanılan kaynakları oluşturan, metotlar, notalar, gitar eğitimine katkı sağlayan diğer gereçler ve eğitimde uygulanan strateji hakkında görüşme tekniği ve anket tekniği uygulanarak edinilen bilgiler değerlendirilmiştir. Araştırmanın giriş bölümünde, müzik eğitimi, özengen müzik eğitimi ve gitar eğitimi konularında bilgi verilmiş, gitarın tarihsel gelişimine çeşitli kaynaklardan faydalanılarak değinilmiştir. Burada ayrıca araştırmanın amacına, önemine, sınırlılıklarına ve sayıltılarına ve araştırmayı ilgilendiren çeşitli kavramlara yer verilmiştir. İlgili araştırmalar başlığında ise konu ile ilgili daha önce yapılan çalışmalar ile araştırmada faydalanılan çeşitli tezler ve makalelere yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, araştırmanın yöntemi hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın modeli, evren ve örneklem, verilen toplanması ve verilerin çözümlenmesine ilişkin açıklamalar bulunmaktadır. Edinilen bilgiler ile kullanıldığı tespit edilen metotların incelemesi de bu bölümde bulunmaktadır. Araştırmanın son bölümünde, elde edilen bilgiler ışığında ulaşılan sonuçlar ve bu sonuçlara göre geliştirilen öneriler bulunmaktadır.