ORTAÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF BİYOLOJİ DERSİ CANLILARIN ÇEŞİTLİLİĞİ VE SINIFLANDIRILMASI ÜNİTESİNİN ÇOKLU ZEKA TEMELLİ İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BETÜL KORKMAZ

Danışman: KAZIM YILDIZ

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması ünitesinin çoklu zeka temelli işlenmesinin ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin başarısına etkisini araştırmaktır. Araştırmada yer alan öğrenci grupları Sivrihisar Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde bulunan 9-A ve 9-H sınıfı öğrencileridir. 9-H sınıfı deney grubunu, 9-A sınıfı kontrol grubunu oluşturmaktadır. Çalışma gruplarındaki toplam öğrenci sayısı elli ikidir. Bu araştırma kapsamında, deney ve kontrol grupları için ön test ve son test kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Başarı Testi ve Çoklu Zeka Alanlarını Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada örneklemi temsil edecek olan, birbirine denk deney ve kontrol grupları rasgele yöntemlerle seçilmiştir. Araştırmanın kontrol grubundaki öğrencilerle geleneksel öğretim yöntemine göre ders işlenirken, deney grubundaki öğrencilerle Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim etkinliklerine göre ders işlenmiştir. Araştırma süresince elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için t-testi analizi yapılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Çoklu Zeka Kuramı destekli etkinliklerin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin başarı testi düzeyleri, geleneksel yöntemler uygulanan kontrol grubu öğrencilerininkine göre daha yüksek bulunmuştur.