Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Simge Bican
Danışman: MUSTAFA SARIKAYA
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarından kaynaklanan risklere ilişkin algı düzeylerinin belirlenmesi ve çevre risk algıları ile demografik değişkenleri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için çevre risk algısıyla ilgili olarak Slimak ve Dietz (2006) tarafından geliştirilmiş ve Altunoğlu ve Atav (2009) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan çevre risk önem algı ölçeği ve çevre risk büyüklük algı ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca çalışmaya katılan fen bilgisi öğretmen adaylarının demografik bilgilerinin belirlenmesine yönelik bir anket hazırlanmıştır. Bu ölçme araçları Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalındaki farklı sınıflarda öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerine uygulanmıştır. Çalışma sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre risk algı düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Çevre sorunlarından özellikle radyasyon, sera etkisi, tehlikeli atık alanları, kanalizasyon ve kalıcı zehirli organik bileşiklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının risk değerlendirmelerinde öne çıktığı görülmektedir. Çevre risk algısında farklılık yaratan demografik özelliklerin cinsiyet, öğretim durumları ve mezun olunan lise türü olduğu tespit edilmiş ve kadınların, ikinci öğretimde okuyan öğretmen adaylarının ve yabancı dil ağırlıklı liselerden mezun olan öğretmen adaylarının çevre risk algılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre risk önem algıları ile çevre risk büyüklük algıları arasında ilişki tespit edilmiştir.