İngilizce Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Algılarının İncelenmesi: FATİH Projesinden Alıntılar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Esra Kızılet

Danışman: KEMAL SİNAN ÖZMEN

Özet:

En büyük teknoloji entegrasyonu projesi olan Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi bağlamında, akademik araştırmaya giderek artan bir ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, FATİH Projesi kapsamında İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) algı ve yeterliklerini araştırmaktır. FATİH Projesinin ilk uygulama ayağı olduğu için hedef grup olarak liseler seçilmiştir. Üç kaynaktan veri toplanmıştır; ölçek, yarı-yapılandırılmış görüşme ve dokümanlar. 1600 lise öğrencisi, 6 İngilizce öğretmeni, 2 akademisyen ve Yenilik ve Eğitimde Teknoloji Kurumundan (YEĞİTEK) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumundan (TÜBİTAK) 7 yetkili bu çalışmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Sonuçlar, İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerinin FATİH Projesine yönelik pozitif algı olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin ve öğrencilerin algılanan BİT yeterliklerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Bulgular, etkileşimli tahtanın İngilizce öğretmeyi kolaylaştırdığını göstermiştir. Fakat teknolojik donanımın yeterli e-içerikle desteklenmediği bulunmuştur. Hem öğretmenler hem de yetkililer lise İngilizce dersi için e-içeriğin yetersiz olduğu konusunda hemfikirdiler. İçerik analizi, Eğitim Bilişim Ağı (EBA)'daki e-içeriğin öğretim programı ve müfredatla uyumlu olmadığını, ancak büyük oranda yardımcı materyal olarak kategorize edilebileceklerini göstermiştir. Bu çalışma, teknik ve pedagojik olarak yeterli öğretmen desteği ve yeterli e-içerik sağlandığı takdirde, FATİH Projesinin İngilizce öğretme ve öğrenmede olumlu sonuçlar doğurabileceğini göstermektedir.