Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Miyase ULUSOY YILMAZ
Danışman: Sema Bilge Ocak
Özet:
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte, işletmelerin günümüz rekabet koşullarına uyum sağlayabilmeleri için sürekli değişim içinde olmaları gerekmektedir. İşletmeler bu değişim ile birlikte sürekli olarak kendilerini geliştirmek ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmak zorundadırlar. Müşterilerin taleplerini anlayıp kavradıktan sonra bu taleplerin ışığında ürün ve hizmetlerini şekillendirmeleri gerekmektedir. Süreç yönetimi ile birlikte işletmeler müşteri ihtiyaçlarına hızlı yanıt verebilir, ürün ve hizmetlerinde karlarını maksimize ederek ürün ve hizmet süreçlerine değer katabilirler. Bu sayede rekabette kalıcı olarak uzun yıllar faaliyet gösterebilirler. Bu çalışmada asma dekoratif akustik yapı ürünleri üreten bir işletmede satış-pazarlama ve üretim departmanları arasındaki süreçler belirlenmiş, ve belirlenen süreçler süreç iyileştirme yöntemlerinden balık kılçığı diyagramı ve beyin fırtınası yöntemleri kullanarak değerlendirilmiştir. Yapılan ilk değerlendirmeler sonucunda bütünleşik sistemler olarak geçen ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) ve CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sistemlerinin entegre biçimde kullanılması kararlaştırılmıştır. ERP ve CRM entegrasyonu sonrasında CRM yazılım süreçlerinde de iyileştirilmeye gidilmiştir. Üretim yapan bir işletmede bu çalışma ile birlikte ERP ve CRM sistemleri entegre edilerek süreçlerde iyileştirme yapılmıştır. Bu çalışma sayesinde üretim ve satış-pazarlama departmanları arasında iletişim arttırılarak, maliyetlerin ve hataların en aza indirgenmesi hedeflenmiştir.
Anahtar Kelimeler : Kurumsal kaynak planlama, müşteri ilişkileri yönetimi,
entegrasyon, üretim, satış ve pazarlama, süreç iyileştirme