ANKARA'DAKİ LİSELERDE FİZİK ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN DURUMU VE ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ANKARA İLİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zennuriye AKSOY

Danışman: SELMA MOĞOL

Özet:

Bu araştırmanın amacı, 20092010 eğitimöğretim yılında, Ankara'daki liselerde fizik öğretiminde kullanılan öğretim teknolojilerinin durumunu ve öğrenci başarısına etkisini, öğretmen görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Araştırmadaki veriler, öğretmenlere anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 20092010 öğretim yılında Ankara ilinde görev yapan 103 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmen görüşlerini elde etmek için 103 fizik öğretmenine toplam 71 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anket verilerinin analizinde istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenler, liselerde fizik derslerinde kullanılan eğitim materyallerinin, yardımcı elemanın, okulların donanımının ve ders saati için ayrılan sürenin yeterliliği konusunda olumsuz görüş belirtmişlerdir. Eğitim teknolojilerinin kullanımının, öğrenci başarıları üzerindeki etkisine ise olumlu görüş belirtmişlerdir.