Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: ÇINAR YAVUZ
Danışman: Bena Gül Peker
Özet:
Bu çalışmanın amacı, İngilizce dili öğretimi öğretmen adaylarının okuma, dinleme, konuşma
ve yazma becerileri olan dil becerilerinin mikro öğretme uygulamalarında etkinlik
değerlendirme stillerini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel araştırmalardan oluşan karma
yöntem kullanılmıştır. Yedi farklı anket geliştirilmiş olup, toplam 343 anket analiz edilmiştir.
Anketler, Gül Peker'in (2010) çalışmasından esinlenen pozitif ve negatif değerlendirmelerin
süremine dayanarak oluşturulmuştur. Değerlendirme için üç kriter daha da geliştirilmiş ve yedi
farklı anketin tümüne dahil edilmiştir. Nicel çalışmanın sonuçları, etkinlik değerlendirme
stillerinin olumsuzluktan çok olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Sunum aşamalarında
etkinlik değerlendirme stilleri, hazırlık aşamalarındakine göre daha olumlu bulunmuştur.
Olumlu ve olumsuz görev değerlendirmelerinin ardındaki nedenleri araştırmak için, öğretmen
adaylarının mikro eğitim çalışmalarında duyguların ve değerlendirmelerin kritik rolünü
vurgulayan zengin görüşler sağlayan 16 adet derinlemesine mülakat yapılmıştır. Ayrıca, üç
kritere dahil edilen olumlu ve olumsuz değerlerin sürekliliği üzerine sunulan yeni ölçek,
ilerideki çalışmalarda kullanılmak üzere geçerli ve güvenilir bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler : Duygu, Etkinlik Değerlendirme Stilleri, Mikro Öğretme, Dil Becerileri