Özel Ve Devlet İlkokullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Materyallerini Kullanım Durumlarının İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sevde YETİK

Danışman: Halil Dindar

Özet:

Bu araştırma, özel ve devlet ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde öğretim materyallerini kullanma durumlarını belirlemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ili özel ve devlet okullarında görev

yapmakta olan ilkokul sınıf öğretmenleri, örneklemini ise evrenden random yöntemi ile

seçilen 12 farklı devlet okulunda görev yapan 83 sınıf öğretmeni ile 12 farklı özel okulda

görev yapan 83 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 166 öğretmenden oluşturmaktadır.

Sınıf öğr etmenlerinin materyal kullanma durumları ile ilgili görüşleri anket uygulanarak

alınmıştır. Özel ve devlet ilkokullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin görüşleri

karşılaştırılmıştır. İstatistiki yöntemlerden yüzde, frekans ve t-testi uygulanmıştır. Devlet okulunda ve özel okulda görev yapan sınıf öğretmenleri arasında numune, model, basılı materyal, tepegöz, slayt makinesi, grafik, tablo, şekil, hareketli resim, bilgisayar, mikroskop, kaynak kişiler, laboratuvar malzemelerini kullanma durumları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Diğer materyallerde ise anlamlı farklılık yoktur. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında özel okulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin devlet okulundaki öğretmenlere göre materyallerden daha fazla yararlandıkları, derslerinde materyalleri daha çok kullandıkları görülmüştür. Materyal kullanma durumları açısından okul türleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : Fen bilimleri öğretim materyalleri, özel ve devlet ilkokulu, sınıf öğretmeni