Distance foreign language learners' learning beliefs and readiness for autonomous learning


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: LUTFİYE GÖÇMEZ

Danışman: GONCA EKŞİ

Özet:

Uzaktan eğitim, Türkiye'de müfredat, dil öğretimi ve materyal açısından geliştirilmesi gereken yeni bir öğretim alanıdır. Ancak, Türkiye'de uzaktan eğitim alanında çok az araştırma yapılmıştır. İşte bu nedenle, bu tezin amacı uzaktan eğitim öğrencilerinin yabancı dil öğrenme inançlarını ve daha özel olarak, otonom öğrenmeye hazır olup olmadıklarını sistematik bir şekilde araştırmaktır. Ayrıca, uzaktan eğitim öğrencilerinin yabancı dil öğrenme inançları ve otonom öğrenmeye hazır olup olmadıklarıyla ilgili araştırma sorularını cinsiyet, yaş, en son mezuniyet durumları ve çalışma durumları değişkenlerine göre cevaplandırmaya çalıştık. Bu çalışmada, Cotterall in (1995) öğrenme inançları ve otonomi ile ilgili anketi ve Horwitz'in (1988) BALLI ölçeği kullanılarak elde edilen verilerin analizinde nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu'nun 2012-2013 öğretim yılının Güz döneminde Yabancı Dil - I dersini alan 947 öğrencisi oluşturmaktadır. Sonrasında, elde edilen veriler SPSS programı aracılığıyla analiz edilerek araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Sonuç olarak, her ne kadar bulgularda öğrencilerin cinsiyeti, yaşı, en son mezuniyet durumu ve çalışma durumları gibi değişkenlere göre farklılık olsa da, Türk uzaktan eğitim öğrencilerinin yabancı dil öğrenmeyle ilgili olumlu inançlara ve yabancı dil öğrenmek için oldukça fazla dış motivasyona sahip oldukları ve otonom öğrenmeye neredeyse hazır oldukları gözlenmiştir.