Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÖKÇE DEDE
Danışman: METİN UYMAZ SALAMCİ
Özet:Füzenin uçuşu sırasında çevresel etkiler veya füzenin dinamiğinden dolayı oluşan bozucu etkiler oto-pilota beklenmeyen sinyaller yollayabilmektedir. Oluşan bu istenmeyen etkilerin uçuş esnasında kontrol altında tutulabilmesi için günümüze kadar gelen süreçte Kayan Kipli Kontrolcü (KKK), Durum Bağımlı Doğrusal Olmayan Kontrolcü (DBDOK), Durum Bağımlı Riccati Denklemi (DBRD) tabanlı Kontrolcü, Kayan Sektör Kontrolcü (KSK) gibi çeşitli yöntemler kullanılmıştır. Kayan Sektör Kontrolcüler (KSK), Kayan Kipli Kontrolcülerdeki (KKK) çıtırtı probleminin çözümü için yapılan çalışmalarda ortaya çıkmıştır ve Kayan Sektör Kontrolcü metodunun kontrol sinyallerinin Kayan Kipli Kontrolcülerdekine göre daha yumuşak olduğu yapılan çalışmalar ile gösterilmiştir. Bu tez çalışmasında Durum Bağımlı Riccati Denklemi (DBRD) ve Kayan Sektör (KS) kontrolcülerini içeren yeni bir Anahtarlamalı Kontrolcü (AK) metodu geliştirilmiştir. Bu yeni yöntem ile Kayan Sektörün oluşturulması ve tasarlanan Anahtarlamalı Kontrolcü ile doğrusal olmayan sistem yörüngelerinin yönlendirildiği gösterilmiştir. Çalışmada yeni yöntem ile tasarlanan sektör, Kayan Sektör Kontrolcü tasarım yöntemindekinin aksine tek parça olarak oluşturulmuştur. Önerilen yeni yöntemin performansı ve gürbüzlüğü farklı senaryolar ile bilgisayar tabanlı benzetimler ile gösterilmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir