MESLEK LİSESİ GRAFİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARDAKİ GRAFİK PROGRAMLARINI KULLANMADAKİ YETERLİKLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nurgül ŞAFAK KILIÇ

Özet:

Bu araştırmada, Meslek Lisesi Grafik Bölümü öğrencilerinin bilgisayarda grafik programlarını kullanmadaki yeterliklerine yönelik öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşleri ve önerileri saptanmaya çalışılmıştır. Grafik alanında uzman kişilerin görüşleri alınarak hazırlanan anket formu birbirinden farklı 5 grafik programını ölçen yeterliklerin yer aldığı, 5 bölümden oluşturulmuştur. Araştırma Ankara'da MEB Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğüne bağlı 6 Meslek ve Anadolu Meslek Lisesinde çalışan 9 resim öğretmeni, 6 grafik öğretmeni ve 162 grafik bölümü öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğretmen ve öğrenci görüşlerinden elde edilen veriler, yüzde ve frekans değerleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; Kız Teknik Öğretim Kurumlarına bağlı olan Meslek Lisesi Grafik bölümü öğrencilerinin anket formunda yer alan Adobe Photoshop ve Coreldraw programları dışındaki programlarda orta düzeyde yeterli oldukları, Macromedia Freehand, Macromedia Directör ve Macromedia Dreamweaver programlarında oldukça yetersiz oldukları anlaşılmıştır. Öğrencilerin programlar üzerindeki yetersizliklerinin sebebi, alan öğretmenlerinin bilgisayarda grafik tasarım programlarını gereken düzeyde kullanamamaları ve bu derslerinin, çoğunlukla grafik tasarım öğretmenleri tarafından değil, resim öğretmenleri tarafından sürdürülüyor olmasından kaynaklandığı saptanmıştır.