Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Öğrenci: YAŞAR ERTAÇ
Danışman: KEMAL ERŞAN
Özet:Günümüzde klasik taşıtlar CO, CO2, NOx ve HC ile çevre kirliliğine sebep olmaktadır. Bunun yanında tükenmekte olan fosil yakıtların taşıtlarda kullanılması ve çevrede meydana getirdiği emisyon dolayısı ile bu problemlerden çıkış yolu olarak hidrojen önerilmektedir. Hükümetler ve tüketici tercihi ise otomobil üreticilerini yakıt sarfiyatı ve emisyonu düşük,yüksek güçlü taşıt geliştirmeleri yönündedir. Belirtilen problemlerin çözümü için geliştirilmiş verimi ve ek elemanlarla esnek bir hareket iletimi sunan elektrikli, hibrid ve yakıt pilli taşıtlar otomobil üreticilerinin isteklerini karşılayabilecek özelliktedirler. Bu çalışmanın birinci bölümünde farklı elektrikli taşıt teknolojileri araştırıldı. Elektrikli taşıtların farklı sınıflara ayrılması ve özellikleri sunuldu. Bu bölümdeki inceleme mevcut, gelecekte kullanılabilecek ve prototip olarak üretimi yapılan elektrikli taşıtların sahip oldukları, elektrik motorları, enerji depolama sistemlerini ve güç iletim tekniklerini içermektedir. Tezin ikinci bölümünde taşıt tasarım ve simülasyonunda kullanılan yazılım programları, üçüncü bölümünde tasarım ve simülasyon modeli için gerekli litaratuar araştırması yapıldı. Tezin son bölümünde küçük bir elektrikli taşıtın tasarım ve simülasyonu yapıldı. Tasarım ve simülasyon hesaplarında taşıtın hareketi için gerekli tahrik gücünün hesabı için taşıt boyutu ve ağırlığı dikkate alındı ve hesaplamalarda Excel programı kullanıldı. Ek olarak taşıtın menzili için batarya kapasitesi hesaplandı.