Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Öğrenci: PINAR ÇANAKÇI
Danışman: ŞEBNEM YILDIRIM ORHAN
Özet:Bu araştırmanın amacı, çocuk korosunda şarkı söyleyen çocuklar ile söylemeyen çocuklar arasındaki umut düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, ülkemizdeki müzik ve koro eğitimi, çocuk koroları özelinde incelenmiş; umut ve umut teorisi kavramları ve bu bu kavramların çocuk ile müzik ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada, Atik ve Kemer (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan Çocuklarda Umut Ölçeği (ÇUÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisiel bilgi formu kullanılmış, araştırma ve çalışma hakkında bilgi verilmiş ve gerekli izinler alınmıştır. Araştırmanın örneklemini Karabük ili, Safranbolu Harmanlar Ortaokulu 6 A ve 6 B sınıfı öğrencilerinden (n = 34) gönüllülük esasına göre seçilmiş öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen modeli kullanılmıştır. Random (rastgele) yöntemle seçilmiş deney ( n=17) grubuyla gereken izinlerin alınmış olduğu Harmanlar İlköğretim Okuluznda Perşembe ve Cuma günleri saat 16:00zda dokuz haftalık bir koro çalışması yürütülmüş ve çalışmanın sonunda kontrol (n=17) grubuyla umut düzeyleri belirlenmiş ve düzey farklılıkları belirli değişkenlere göre karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonunda, demografik özellikleri belirlenen çocukların umut düzeyleri karşılaştırılmış ve koroda şarkı söyleyen çocukların umut düzeylerinde, söylemeyen çocuklara göre anlamlı farklılık görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre, eğitimde önemi son yıllarda artan umut kavramının, müzik eğitiminde de kullanılabilmesi ve bunun için çocuk korolarının sayı ve niteliklerinin arttırılması yönünde öneriler getirilmiştir.