Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Öğrenci: ÇİĞDEM DÖNMEZ
Danışman: MEHLİKA DÜNDAR
Özet:Bu araştırma; Reşat AYSU'nun saz eserlerindeki flüt icra tekniklerine uygun ögelerin belirlenmesi ile buna dayalı bir flüt eğitimi dağarcığı oluşturulması ve oluşturulan dağarcığın flüt eğitiminde kullanılabilirliğine ilişkin flüt öğretim elemanlarının ve flüt öğrencilerinin görüşlerinin alınması amacıyla yapılmıştır. Araştırma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm çalışmaları Reşat AYSU'nun saz eserlerindeki flüt icra tekniklerine uygun ögelerin sıklık derecelerinin belirlenmesi ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda Reşat AYSU Saz Eserleri ile Flüt Çalışma Dağarcığının oluşturulmasıdır. İkinci bölüm ise bu dağarcığın flüt eğitiminde kullanımı ve kabul görme durumuna yönelik, eğitimci ve öğrenci görüşlerinin alınmasıdır. İlk bölümde; araştırmada kullanılmak üzere saz eserlerinden 10 tane (Acem Kürdî Saz Semâi, Çargâh Saz Semâi, Bûselik Saz Semâi, Nihâvend Saz Semâi, Kürdîli Hicâzkâr Saz Semâi, Ferahnâk Saz Semâi, Ferahfezâ Saz Semâi, Hisar Bûselik Saz Semâi, Bûselik Peşrev, Ferahnâk Peşrev) seçilerek flüt icra tekniklerine göre incelenmiştir. Eserlerin farklı bölümlerinden flüt eğitiminde yer alan Staccato, Legato, Vibrato, Çift Dil, Üç Dil, Süsleme, Karma Teknikler, Gam ve Arpej konu başlıkları altında gruplandırılarak bir çalışma dağarcığı oluşturulmuştur. İkinci bölümde ise bu flüt çalışma dağarcığının öğrenciler üzerindeki etkilerine ilişkin eğitimcilerin ve öğrencilerin öngörülerinin alınmasına yönelik anket formu hazırlanmıştır. Anket formunda çalışma dağarcığının öğrenci üzerindeki etkileri üç ana boyutta ele alınmıştır. Bunlar; Teknik, Motivasyon ve Türk Müziğinin Karakteristik Özelliklerinin Tanınması boyutlarıdır. Hazırlanan anket formları ile Türkiye'de fakültelerin Müzik ve Müzik Eğitimi alanlarında görev yapmakta olan flüt eğitimcileri ile üçüncü ve dördüncü sınıflardaki flüt öğrencilerinin görüşleri alınmıştır.