Türkiye'de konservatuvarlar ve eğitim fakültelerindeki çalgı eğitiminde kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarının performansa etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: NAZ EVREN

Danışman: ERDAL TUĞCULAR

Özet:

Bu arastırma, Türkiye'deki müzik ve çalgı egitimi yapan ve müzik ve çalgı ögretmeni yetistiren Yüksek Ögretim Kurumlarında görev yapan çalgı ögretim elemanları ve ögretim elemanı adayları olan Lisans 4. sınıf çalgı ögrencilerinin, uygulanmakta olan çalgı egitimi derslerinde karsılasılan kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarının performansa, egitime etkilerine iliskin görüslerini ortaya koyarak , bu alana katkı saglamak amacıyla yapılmıstır Arastırmada yer alan nitel veriler daha çok kaynak tarama yoluyla, nicel veriler ise çalgı ögretim elemanlarına ve Lisans 4. sınıf çalgı ögrencilerine uygulanan anket ve görüsme formlarıyla elde edilmistir. Anket ve görüsme formları yöntemiyle elde edilen veriler frekans ve yüzde alınarak tablolar yardımıyla yorumlanarak açıklanmıstır. Bu arastırmanın evrenini, Türkiye'deki Üniversitelerin Egitim Fakültelerine baglı Güzel Sanatlar Egitimi Bölümleri Müzik Egitimi Ana Bilim Dalları ve Türkiye'deki Üniversitelere baglı Konservatuvarlar olusturmakla birlikte; örneklemi, Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Burdur Süleyman Demirel Üniversitesi, Ankara Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Egitimi Bölümlerinin Müzik Egitimi Anabilim Dalları, Hacettepe Üniversitesi , Anadolu Üniversitesi, Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarları olusturmaktadır. Arastırmanın sonucunda Çalgı ögretmenlerinin ve son sınıf ögrencilerinin büyük çogunlugunun çalgı egitimleri boyunca agrıyla karsılastıkları, bu konu ve bedenleri hakkında yeterli arastırma yapmadıkları/yapamadıkları, bazı bilinçsiz yasamsal ve çalgısal hareketlerin sonucunda agrıların egitimlerinde aksamaya yol açtıgı görülmüstür. Arastırmada, varılan sonuçlara dayalı olarak ortaya konulan öneriler sunulmustur.