Müzik eğitimi anabilim dallarında elektrogitarın bireysel çalgı olarak kullanılmasına yönelik bir öneri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Öğrenci: AYÇA DEMİRCİ ÖZAY

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

Bu araştırmada, elektrogitar çalgısının müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel çalgı olarak kullanılıp kullanılamayacağının ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada Ankara ve Niğde illerinde görev yapan 49 müzik öğretmenine, Gazi Üniversitesi ve Ömer Halisdemir Üniversitesi'nde görev yapan 24 öğretim elemanına ve bu üniversitelerde lisans eğitimini sürdüren 153 öğrenciye beş dereceli likert tipi ölçek ve açık uçlu sorulardan oluşan anket uygulaması yapılmış ve çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda elektrogitarın yapısal ve teknik özellikleri açısından müzik öğretmenliği mesleğinde kullanılmaya elverişli bir çalgı olduğu, öğretim elemanlarının %83,4'ünün müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel çalgı olarak elektrogitara yer verilmesi gerektiği görüşünde olduğu ve bireysel çalgı olarak müzik eğitimi anabilim dallarında yer verilmesi durumunda öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin %32'sinin elektrogitarı bireysel çalgı olarak talep edeceği sonuçlarına varılmıştır.