Philip Glass'ın keman piyano sonatının form, armonik, teknik ve müzikal analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYŞE ÇAĞLAK

Danışman: Yılmaz Şendurur

Özet:

1960’lı yıllarda ortaya çıkan minimal müzik akımı, uzak doğu kültüründen, geleneksel

Hint müziğinin ve rock müziğinin meditatif özelliklerinden etkilenerek, yeniyi arayan

insanların kendilerini ifade ediş biçimi olarak ortaya çıkmıştır. Minimal müzikte amaç,

müzikal gereçleri en aza indirgeyerek, tekrarlardan oluşan sade ve anlamlı bir müzik

yaratmaktır. Minimal müzik akımına öncü olan bestecilerden Philip Glass’ın Keman

Piyano Sonatı’nın form, armonik, teknik ve müzikal analizi bu araştırmanın konusunu

oluşturmaktadır. İlgili literatür tarandığında, Glass’ın opera ve senfonik eserlerinin

incelendiği çalışmalara rastlanmıştır. Ancak Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın

incelendiği bir çalışmanın bulunmaması, bu araştırmanın problem durumunu

oluşturmaktadır. Çalışmanın, keman ve piyano eğitimcileri ile öğrencileri için form,

armonik, teknik ve müzikal bilgi kaynağı sağlaması açısından önemli olduğu

düşünülmektedir. Buradan hareketle, bu araştırmanın amacı, Philip Glass’ın Keman

Piyano Sonatı’nın form, armonik, teknik ve müzikal analizini yaparak literatüre katkı

sağlamaktır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada betimsel araştırma yöntem ve teknikleri

kullanılmıştır. Doküman inceleme yoluyla literatür taranmış ve Philip Glass’ın Keman

Piyano Sonatı incelenmiştir.

Anahtar Kelimeler : Philip Glass, Keman, Piyano, Sonat, Minimal Müzik, Yirminci

Yüzyıl