Çocuk Trafik Eğitim Parkı kullanımının ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin trafik güvenliği dersine yönelik tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: ARZU PEKĞÖZ ÇEVİKER

Danışman: HÜSEYİN KÖKSAL

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de okullarda verilen trafik güvenliği eğitiminin genel bir değerlendirmesini yapıp ilkokullarda trafik eğitimindeki temel sorunlara değinerek, çocuk trafik eğitim parklarının trafik eğitiminde kullanılmasının, öğrencilerin Trafik Güvenliği dersine yönelik tutumlarına etkisini belirleyerek Trafik Güvenliği eğitiminin okullarda daha çağdaş ve etkili verilmesi bağlamında bilimsel öneriler sunmaktır. Araştırma Çankaya ilçesine bağlı Sarar İlkokulu 4.sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bunun için yaklaşık eşit öğrenci sayısına sahip iki sınıf belirlenmiş sınıflardan birisi trafik güvenliği dersine ek olarak uygulamalı çocuk trafik parkında eğitim almış diğer sınıf ise sadece trafik güvenliği dersinin kazanımları doğrultusunda çalışmaya dâhil edilmiştir. Her iki sınıfın zTrafik Eğitimine İlişkin Tutum Ölçeğinez vermiş oldukları cevaplar çerçevesinde çalışmaya ilişkin sonuçlar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda çocuk trafik eğitim parkına giden ve gitmeyen öğrencilerin trafik güvenliği dersine karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Çocuk trafik eğitim parkına giden öğrencilerin gitmeyenlere göre trafik eğitimi dersine karşı daha olumlu bir bakış açısına sahip olduğu görülmüştür.