Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Grafik Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: TAHİR BÜYÜKKARAGÖZ
Danışman: Alev Kuru
Özet:
Bu araştırma Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun Meslek Yüksek Okulu Grafik Tasarım Programı 2016-2017 eğitim öğretim yılında eğitim gören tüm öğrencilerin dörtte biri oranında gönüllü olanlar ile yürütülmüştür. Araştırma grafik tasarım derslerinde soyut sanat anlayışının etkililiği ve uygulanabilirliğinin tespitinin yanı sıra bu anlayışın etkisiyle öğrencilerin ortaya koydukları çalışmalardaki soyut sanat anlayışının gerekliliklerini ve çalışmalarına ne şekilde yansıttıklarının ortaya çıkarılmasına yöneliktir. Bu araştırma taşımış olduğu amaç ve bu amaca uygun olarak elde edilen verilerin niteliği açısından nitel bir araştırmadır. Araştırmanın kavramsal bölümlerinde ilgili literatür taranarak gerekli alt yapı oluşturulmuş ve araştırmada toplanan veriler öğrencilerin derslerde ortaya çıkarmış oldukları çalışmaların kavramsal çerçevede de belirtilmiş olan soyutlamada etkin kullanılan tasarım ilkeleri doğrultusunda incelenmesiyle elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde grafik tasarım ürünlerinin ortaya çıkmasında soyut sanat anlayışının ciddi şekilde yansıdığı görülmektedir. Ve dahi bazı grafik tasarım ürünlerinin oluşabilmesi için soyut sanat anlayışı olmazsa olmaz bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır.
Anahtar Kelimeler : Grafik Eğitimi, Grafik Tasarım Ürünleri, Soyut Sanat