Güncel ve popüler müzikler dersine yönelik öğretim programı tasarısı ve uzman görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜNEŞ GÜRSOY

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda okutulan Güncel ve Popüler Müzikler Dersi'ne yönelik 14 haftalık çok boyutlu çağdaş öğretim programı hazırlanması ve hazırlanan öğretim programının müzik eğitimi alanında uzman öğretim elemanları tarafından değerlendirilmesidir. Araştırma, program hazırlama ve değerlendirme süreçlerine ilişkin nitel bir çalışma olup; Bloom'un taksonomi modeli kapsamında gerçekleştirilmiştir. Program hazırlama sürecinde, kaynak taraması yapıldıktan sonra derse ilişkin söz konusu tanımsal program çözümlenmiş, elde edilen veriler neticesinde ise üniteler, konular, hedefler ve hedef davranışlar belirlenmiş, ardından konulara ilişkin öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme durumları oluşturulmuştur. Hazırlanan 14 haftalık çok boyutlu çağdaş öğretim programında; 4 ünite, 13 konu, 32 hedef ve 92 hedef davranış, 13 öğrenme-öğretme durumu ve 13 ölçme-değerlendirme durumu örneği yer almaktadır. Program tasarısının tamamlanmasının ardından, hazırlanan öğretim programı konu alanı uzmanlarına sunularak her boyuta yönelik değerlendirme formları aracılığıyla görüşleri alınmıştır. Öğretim elemanlarının değerlendirmeleri sonucu, hazırlanan Güncel ve Popüler Müzikler Dersi'ne ilişkin öğretim programı tasarısı, büyük ölçüde uygulanabilir bulunmuş olup; tanımsal programa sahip vii diğer dersler için de aynı yaklaşımla benzer çalışmaların yapılabileceği önerisinde bulunulmuştur. Anahtar