REKREASYONEL BİR ETKİNLİK OLARAK İLKÖGRETİM İZCİLİGİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ali SAPSIZ

Danışman: SERDAR ELER

Özet:

Egitim kurumlarında ders dısı etkinliklerle ögrenciler bos zamanlarını verimli bir sekilde degerlendirmektedir. Ders dısı etkinlikler arasında izcilik faaliyetleri, diger etkinliklerden daha fazla öneme sahiptir. zcilik faaliyetleri, bir lider gözetiminde ve açık hava çalısmalarıyla gerçeklesmektedir. zciler bu faaliyetleri kendi akranlarıyla, diger izci gruplarıyla ve liderleriyle aktif olarak sürdürmektedir. Etkinliklere katılan ögrencilerin izciligin metodu ve izcilik uygulamaları konusunda yeterli bilgi ve birikime sahip olmaları gerekmektedir. Çalısmada bos zamanlarında izcilik etkinliklerine katılan ilkögretim okulu ögrencilerinin; etkinliklere katılım oranları, izcilikle uygulamaları ile ilgili bilgi seviyeleri ve kisisel görüsleri arastırılmıstır. Arastırma ilkögretim okulları izci ünitelerinde etkinliklere katılan ögrencileri kapsamaktadır. Arastırmada elde edilen bulgulara göre ögrencilerin izcilikle ilgili temel bilgilere (izci andı ve türesi) ve gerekli yeterlilige sahip oldukları görülmektedir. lkögretim izcilerinin, izcilik etkinliklerinde ileri yaslarda görülen teknik bilgilere de (teknik iz isaretleri-izci dügümleri) sahip oldukları tespit edilmistir. Okul yönetimlerinin ders dısı izcilik etkinliklerine yeterli imkanı sagladıgı ve destekledigi, ders dısı izcilik etkinliklerinin ögrenciler üzerinde olumlu etkisinin oldugu saptanmıstır. Etkinlikler ögrenciler için verimli geçmekte, derslerini olumlu yönde etkilemektedir. Sonuç olarak; etkinliklere katılan ögrencilerin izcilik faaliyetleri ile ilgili temel bilgi ve uygulama düzeyine sahip oldukları, faaliyetlerin ögrenciler açısından verimli geçtigi, etkinliklerin ögrencilerin egitimlerine ve sosyal yasantılarına olumlu etkilerinin oldugu belirlenmistir.