BİR KAMU KURUMUNDA GÖREVLİ PERSONELİN KARIŞTIĞI ÖZEL ARAÇ KAZALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İbrahim ERASLAN

Danışman: IŞIL MARAL

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Kazaların içerisinde yer alan ve sonuçları itibariyle yarattığı kayıplarla önemli bir halk sağlığı sorunu haline gelen trafik kazaları, toplumların sağlığına ve gelişmesine yönelik küresel bir tehdittir. Maddi ve manevi sonuçları ile daima kamuoyunun gündeminde ve ön sıralarda yer almaktadır. Bu trafik kazaları sadece büyük ölçüde yaralanmalara, sakatlıklara ve ölümlere değil aynı zamanda önemli ekonomik kayıplara da neden olmaktadır. Bu çalışmada 01.01.2005 31.12.2006 döneminde kurum personelinin özel araçları ile karıştıkları kazaların risk faktörlerinin incelenmesi bakımından çalışılmış ve trafik kazalarının önlenmesi için öneriler geliştirilmiştir. Yapılan araştırmada; kazaya karışan sürücülerin, kendi hataları % 31,3 oranla ön sıralarda yer almakta, kaza nedenlerinde % 39,6 oranında karşı tarafın hatası da yine sürücü hatası olarak dikkat çekmektedir. Sürücülerden genellikle % 33,3 ünün 25-29 yaş aralığındaki genç ve % 36,3 ünün 0-6 yıl sürücü belgesine sahip, yeterli sürüş tecrübesine sahip olmayan sürücülerin kaza yaptığı görülmektedir. Kaza yapanların; % 12,5 inin uykusuz, % 18,8 inin dalgın olduğu, % 54,6 sının seyahat süresince hiç mola vermediği, % 41,1 inin seyahate çıktığı ilk iki saat içerisinde kaza yaptığı, % 62 sinin hiç trafik cezası almadığı ve trafik cezası alanların % 27,1 inin aşırı hız nedeniyle ceza aldığı, aşırı hız nedeniyle % 9,4 ünün kaza yaptığı, % 88,8 inin daha önce hiç kaza yapmadığı ve % 67,2 sinin kaza yaptığı yolu üç ve daha fazla kullandığı halde kaza yaptığı elde edilen bulgulardan anlaşılmaktadır. Kurum personelinin trafik kazalarına karışmasını önlemek için; yola çıkmadan önce; uykusuz ve yorgun araç kullanılmaması, emniyet kemeri kullanımının alışkanlık haline getirilmesi, gece yolculuğundan kaçınılarak trafiğin az yoğun olduğu saatlerde yolculuk yapılması, sürekli kullanılan yol dahi olsa yolun nitelikleri değişebileceğinden sürücüde bir güven duygusu olmaması gerektiği, önceden seyahat edilmemiş yollarda daha dikkatli ve hız kurallarına mutlaka uyulması, hatalı sollama yapılmaması, mola verilmesinin alışkanlık haline getirilmesi gibi konularda uyarılarda bulunulmalıdır.

izmir gundem komik videolar cizgi film izle cizgi film 3d oyunlar oyunlar