Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: GÖKÇE AKÇAYIR
Danışman: SAMİ ŞAHİN
Özet:Bu araştırmanın temel amacı, eğitimde artırılmış gerçeklik (AG) kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini inceleyen deneysel araştırmaların meta-analiz yoluyla analiz edilerek artırılmış gerçekliğin öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen aramalar sonucunda toplam 163 tez ve makaleye ulaşılmıştır. Dâhil edilme ölçütlerine uygun olduğu belirlenen 36 araştırmadan elde edilen veriler Comprehensive Meta-Analysis (CMA) yazılımı ile analiz edilmiştir. Araştırmada hesaplanan bütün etki büyüklükleri için Hedges'in g etki büyüklüğü kullanılmıştır. Bu araştırmada ayrıca, genel etki büyüklüğünde etkisinin olabileceği düşünülen sınıf/eğitim düzeyi, uygulama alanı, yıl, ülke ve yayın türü olmak üzere beş düzenleyici değişken belirlenmiştir. Meta-analizin güvenirliğini sağlamak için yayın yanlılığı test edilmiştir. Elde edilen bulgular AG'nin akademik başarı üzerindeki genel etki büyüklüğünün orta düzeyin alt sınırında olduğunu göstermiştir.