Okul öncesi dönemde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen çocuklar için beyin temelli bir izlence örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: İlknur Civan

Danışman: ZEKİYE MÜGE TAVİL

Özet:

Ön test ve son test ile deneysel bir model kullanılan çalışmada okul öncesi dönemde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen çocuklar için Beyin temelli öğrenme yaklaşımı çerçevesinde İngilizce Öğretimi İzlencesi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, betimsel yöntemin özelliğini de içeren nicel ve nitel araştırma yöntemlerini birleştiren karma bir yaklaşım kullanmaktadır. Araştırma, elde edilen ve incelenen sayısal verilerle birlikte bir izlence örneği ve materyal geliştirme yoluyla betimsel yöntem özelliği de taşımaktadır.. Araştırma Hendekyanı Ortaokulu'nun anasınıfında basit rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 18 öğrenciyle (N=18) birlikte haftada 3 saat uygulanmıştır. Toplamda hazırlanmış ve uygulanmış 12 ünite vardır. Bütün dersler ve testler çalışmanın güvenirliği ve geçerliliği için 3 dil uzmanı tarafından izlenip 2 adet kontrol listesi aracılığıyla değerlendirilmesi için kamera ile kaydedilmiştir. Değerlendirme için araştırmacı iki değerlendirme listesini çalışmanın hem güvenilirliği hem de geçerliliği için 3 adet uzman tarafından yürütülen uygulamıştır. Verilerin analizi Windows ile uyumlu SPSS 16.0 versiyonu aracılığıyla korelasyon analizi, T-testi ve Anova testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin süreç içerisindeki gelişim yüzdeleri Microsoft Excel 2007 programı kullanılarak grafikler halinde sunulmuştur. Bulgular süreç içerisinde herhangi bir devlet okulunun okul öncesi bölümünde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilere İngilizce öğretimine başlamak için geliştirilmiş Beyin Temelli Yaklaşımı temel alan izlence örneği bu yaştaki öğrencilerin genel manada yabancı dil öğrenimi için hem zihinsel hem de motor becerilerini geliştirmeye yardımcı olmak amacıyla etkili olabilir. Bu sebeple, program izlenebilir ve uygun koşullarda uygulanırsa okul öncesi dönemde eğitim gören ve yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrenciler kendi dilleri haricinde bir dil ile ilgilenebilmektedir.