Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Asiye Kılınçcıoğlu
Danışman: TAHİR ATICI
Özet:Bu çalışmada ilköğretim 8.sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programının öğrencilerde biyoteknolojiye karşı ilgi uyandırabilme seviyesinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil merkez ilçelerindeki Sarısalkım İlköğretim Okulu, Edebali İlköğretim Okulu,Ömer Asım Aksoy İlköğretim Okulu, Ünler İlköğretim Okulu ve İnkılap İlköğretim Okulu olmak üzere, 5 kurumda öğrenim gören 317 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada elde edilentüm veriler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Okullar arasındaki farklılığı bulmak için ANOVA, bölgeler arasındaki farklılığı bulmak için Mann-Whitney U-testi uygulanmıştır. Oluşturulan ilgi anketine göre öğrencilerin biyoteknolojiye ilgileri okul değişkenleri açısından karşılaştırıldığında anlamlı bir fark görülmemiştir. Ayrıca, farklı bölgelerde bulunan öğrencilerin biyoteknolojiye ilgileri arasında anlamlı bir farklılık görülmediği tespit edilmiştir.