Yeni Park Alan Engelleyicileri Geliştirme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sadık Aytek Kalyon

Danışman: HÜSEYİN RIZA BÖRKLÜ

Özet:

Kentlerdeki artan nüfus, binek araç sayılarını da arttırmıştır. Bu artış park yeri eksikliği gibi problemleri doğurmuştur. Park yeri sıkıntısı olan kentlerde, kişisel bir park alanına sahip olmak büyük bir avantajdır. Bu alanların başkaları tarafından istem dışı kullanımını önleme ihtiyacı ise yeni bir icadı, kişisel park alanı engelleyicisini ortaya çıkarmıştır. Yeni bir kişisel park alanı engelleyicisi geliştirmek için, bu ürünler ile ilgili internet ve yazılı kaynaklar üzerinden bir araştırma yürütülmüştür. Sonuç olarak akademik çalışmalardan çok, ticari ürünlere rastlanmıştır. Bulunan ürünlerin ve buna ikame olarak kullanılan, farklı engelleyici çeşitlerinin, avantaj ve dezavantajları incelenerek, ayrıntılı bir ihtiyaç listesi oluşturulmuştur. Pahl ve Beitz'in Sistematik Tasarım Yaklaşımı kullanılarak sistematik bir tasarım işlemi yürütülmüştür. Yeni tasarımın düşük maliyetli ve dayanıklı olması hedeflenmiştir. Bununla birlikte yeni engelleyicinin, diğer bariyer çeşitlerinin avantajlarına sahip ve dezavantajlardan arınmış olmasına özen gösterilmiştir. Kavramsal tasarım aşaması yürütülürken, maliyeti düşürecek yeni bir tasarım çözümü bulunmuştur. Bu çözüm ile sistemde maliyeti arttıran otomasyon parçaları tasarımdan çıkarılmış ve sistem yarı otomatik çalışır hale getirilmiştir. Sonuç olarak ortaya ekonomik ve özgün bir engelleyici tasarımı çıkmıştır. Şekillendirme tasarımı aşamasında, parçalar netlik, basitlik ve emniyet kuralları açısından gözden geçirilerek yapılandırılmıştır. Parçalara ait dayanım hesapları, optimizasyon ve mekanik analizler yapılmıştır. Parçaların ve montajın modellenmesi, optimizasyonu ve mekanik analizi için CAD programları kullanılmıştır.