Güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümlerinde uygulanan viyola dersi öğretim programında yer alan 9. sınıf düzeyindeki devinişsel kazanımlara öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre ulaşılma durumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: İPEK ÇETİNKAYA

Danışman: NEŞE CAN

Özet:

Bu araştırma, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri müzik bölümlerinde uygulanan viyola dersi öğretim programında yer alan 9. Sınıf düzeyindeki devinişsel kazanımlara öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre ulaşılma durumlarını saptamak ve bu kazanımların gerçekleşme aşamasında ortaya çıkan sorunların nasıl giderileceği konusunda çözümler üretmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, anket yöntemine dayalı durum tespitine yönelik betimsel bir çalışmadır. Anket soruları 9. sınıf viyola öğrencilerinin ulaşması beklenen devinişsel kazanımlar dikkate alınarak ve uzman görüşlerine başvurularak araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Bu yaklaşımla kazanımlara ulaşılma durumları, hem öğrenci hem de öğretmenlere uygulanmış olan anketlerle tespit edilmeye çalışılmış ve istatistiksel yöntemle incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda viyola dersi öğretim programında yer alan 9. Sınıf düzeyindeki devinişsel kazanımlara öğrencilerin, öğretmen görüşlerine göre % 30,37 oranında çoğunlukla, öğrenci görüşlerine göre ise; % 40 oranında çoğunlukla ulaştıkları belirlenmiştir. Araştırmada, varılan sonuçlara dayalı olarak öneriler sunulmuştur.