İLKÖĞRETİM 4., 5., 6. SINIFLAR FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANMASI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜSLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ufuk DEĞİRMENCİ

Özet:

Bu arastırma, T.C. MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Baskanlığı 2004 yılı öğretim programı reformu çerçevesinde \"Fen Bilgisi Dersi Özel İhtisas Komisyonu\" tarafından hazırlanan ve 2005-2006 öğretimin yılında 4. ve 5. sınıflarda, 2006-2007 öğretim yılında 6. sınıflarda uygulamaya konulan İlköğretim 4., 5. ve 6. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nın amaçları, içeriği ve öğrenme-öğretme süreci ile ilgili öğretmen görüslerini belirlemek üzere yapılmıstır. Arastırmanının evrenini, Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görevli 4., 5. sınıf öğretmenleri ve 6. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretmenleri olusturmustur. Örneklem, Çankaya ilçesinde bulunan ilköğretim okullarından gelisigüzel seçilen 20 ilköğretim okulunda görevli 100 öğretmenden olusmustur. Veriler, arastırmacı tarafından hazırlanan 40 soruluk Anket Formu'nun örnekleme uygulanması yoluyla elde edilmistir. Verilerin analizinde; frekans ve yüzde değerleri veri toplama aracında yer alan her bir maddenin incelenmesiyle elde edilmis,aritmetik ortalamalar ise yapılan istatistiksel hesaplamalar sonucu bulunmustur.Yapılan bu arastırmada asağıdaki sonuçlara ulasılmıstır: İlköğretim 4., 5., 6. Sınıflar Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nın; i) amaçları ile ilgili öğretmen görüslerinde genel kanı; iyi (X =3.67) seklinde olmustur. ii) içeriği ile ilgili öğretmen görüslerinde genel kanı; iyi (X =3.58) seklinde olmustur. iii) öğrenme-öğretme süreci ile ilgili öğretmen görüslerinde genel kanı; iyi (X =3.63) seklinde olmustur.