Öğretmen adaylarının görsel materyallerin fizik öğretimine katkısı hakkındaki görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: KADRİYE KARACA

Danışman: ŞEBNEM İNĞEÇ

Özet:

Bu çalışmada fizik öğretmen adaylarının görsel materyallerin kullanılmasının fizik eğitimine katkısına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, fizik öğretmen adaylarının materyal kullanımına yönelik görüşlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca materyal kullanımı konusunda fizik öğretmen adaylarının kendilerini yeterli görüp görmedikleri araştırılmıştır. Mevcut durumun betimlenmesine yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümünde Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalında eğitim gören öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak ?SPSS Programı?? kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının uygulanan anket formundan elde edilen bulgulara göre `?Öğretmen Adaylarının Görsel Materyallerin Fizik Öğretimine Katkısı Hakkındaki Görüşler `? anketine ilişkin, cinsiyete gore ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığından yola çıkılarak ya da anlamsız bir farklılık elde edilmiş ve bu sonuçlardan yola çıkarak öğretmen adaylarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.