Öğretmenlerin fen ve teknoloji öğretimi, kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve bu yöntemlerin öğretim sürecindeki önemi hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: FATİH CANDUR

Danışman: MEHMET FATİH TAŞAR

Özet:

Bu araştırmanın amacı; fen ve teknoloji öğretim programının özelliklerini, kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve bu yöntemlerin öğretim sürecindeki önemini belirlemektir. Araştırma, Bartın ili Merkez ve ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 52 fen ve teknoloji öğretmenine uygulanan anket verilerine dayanmaktadır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS-12.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin düşüncelerine göre elde edilen bazı sonuçlar şöyle sıralanabilir: * Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılmaları gerektiğini düşünmekte, * Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hayatı etkilediğini belirtmekte, * Öğretimde çoğunlukla günlük hayattaki araç-gereçleri kullanmakta, * Öğretim sürecinin öğrenci merkezli planlanması gerektiğini düşünmekte, * Sıklıkla ölçme aracı olarak çoktan seçmeli testleri kullanmakta, * Çoğunlukla meslektaşlarıyla işbirliği yapmakta, * Çoğunlukla her ünite sonunda sınav yapmakta, * Öğrencilere sınav sonrasında hatalarını görebilmeleri için sınav kağıtlarını göstermekte, * Sınav sonuçlarını genellikle kısa sürede açıklamakta, * Sınavları hazırlarken zaman zaman çeşitli soru tiplerinden yararlanmaktadır. Bu bulgulardan da görüldüğü gibi ölçme-değerlendirmede alternatif yöntemlerin kullanılmasında eksiklikler vardır. Öğretmenlerimizin bu nedenle gelişimlerinin temini sağlanmalıdır.