Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HARUN BEKTAS
Danışman: FİGEN ERKOÇ
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu arastırma, lise 1 ögrencilerinin balık tüketim alıskanlıklarını ve balıgın besleyici degeri ile ilgili bilgi seviyelerini incelemek; bu konuda interaktif egitim materyali hazırlayarak materyalin etkili olup olmadıgını tespit etmek amacıyla yapılmıstır. Bu çalısma, Ankara ilinde Ege Lisesi, Genç Osman Lisesi ve Ankara Anadolu Lisesi lise 1. sınıf ögrencilerinden olusan toplam 82 kisiye anket uygulanarak gerçeklestirilmistir. Arastırmacı tarafından hazırlanan anketin güvenilirligi (Cronbach = 0.767) uygun bulunmustur. Ögretim öncesi beslenme ve balık tüketimi hakkında hazırlanan anket öntest olarak uygulanmıstır. nteraktif egitim materyalinin ögrencilere uygulanmasından on gün sonra aynı anket sontest olarak uygulanmıs ve test sonuçlarında anlamlı bir fark gözlenmistir. Çalısma sonucunda; kisilerin beslenme üzerine okulda aldıkları egitimin tam ve yeterli olmadıgı, ayrıca bu konuda egitim verilmesi gerektigi ögrenciler tarafından vurgulanmıstır. Ancak egitimin interaktif bir materyalle uygulanmasının daha yararlı olacagını belirten ögrenci görüsleri çalısmanın önemini göstermektedir. Balık tüketim bilincinin artırılması, interaktif ögretim materyallerinin gelistirilerek, internet yoluyla topluma ulastırılması sayesinde daha hızlı ve kolay olacaktır. Bu çalısmada hazırlanan materyal, beslenme ve balık tüketimi konusunda gerekli bilgileri kapsaması ve uygulama sonucunda elde edilen veriler açısından önemli bulunmustur. Çalısma sonucunda öntest ve sontest uygulamaları arasında ögrencilerde anlamlı fark görülmesi, hazırlanan materyalin hedefine ulasan etkin bir araç oldugunu göstermektedir. Öntestte okulların bilgi düzeyleri arasında bir fark görülmezken, sontest sonuçlarında anlamlı fark gözlenmistir. Ayrıca bireylerin öntest bilgi düzeylerinin ögrencilerin sosyoekonomik düzeyleri ile yakından ilgili bulunması, ögretimden sonra bu farkın ortadan kalkması, egitimle beslenme ve balık tüketimindeki bilinç ve bilgi düzeyinin ekonomik faktörlerden etkilenmedigini göstermesi açısından önemli görülmektedir.