Fizik ve fen bilimleri öğretmenlerinin bilimsel proje hazırlama sürecinde karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: ZEHRA KAVAK

Danışman: MUSTAFA KARADAĞ

Özet:

Bu araştırmada, bilimsel proje hazırlama sürecinde öğretmenlerin yaşadıkları sorunları tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Çankırı ilinde görev yapan 25 fizik öğretmeni ve 65 fen- teknoloji öğretmeni ile çalışılmıştır. Araştırmada ildeki tüm fizik ve fen- teknoloji öğretmenlerine ulaşılmış olması durum tespiti açısından araştırmanın geçerliliğini göstermektedir. Araştırmada çok sayıda katılımcının görüşlerini ve özelliklerini belirlemeye yönelik tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma durum tespiti niteliğindedir. Bu amaçla öğretmenlere "Bilimsel Proje Hazırlamada Karşılaşılan Sorunların Belirlenmesi" isimli anket formu uygulanmıştır. Veriler Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığı ile il bünyesinde görev yapan tüm fizik ve fen-teknoloji öğretmenlerine üst yazı ile tebliğ edilip elden toplanmıştır. Elde edilen bu verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin demografik özellikleri tespit edilmiştir. Bu demografik özellikler; cinsiyet, yaş, mezuniyet branşı, lisansüstü eğitim durumu, hizmet süresi, bilimsel proje rehberliği yapmış olmak, rehberliğinde ödül alan projenin olması, hizmet içi eğitim kursuna katılımı, bilimsel proje hazırlama konusunda hizmet içi eğitime katılımı kapsamaktadır. Aynı zamanda yapılan bu araştırma katılımcıların bilimsel proje çalışmalarında zorlandıkları aşamaların istatiksel dağılımını da vermektedir