Bulut Tabanlı Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminin Öğrenci Arayüzünün Kullanılabilirlik Analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Boranbek Baimurzayev

Danışman: Hakan Tekedere

Özet:

İnternet teknolojilerinin gelişimi, eğitim alanına birçok yeni imkânlar sunmaktadır. Bunlardan biri elektronik öğrenme (e-öğrenme) sistemleridir. E-öğrenme sistemleri sayesinde çevrimiçi ortamlarda, ses, video, resim, metin gibi çoklu ortam öğeleri paylaşılabilmekte ve interaktif olarak eğitim yapılabilmektedir. E-öğrenme sistemlerinde sürecin ilerlemesi için eğitimin yönetilmesi, planlanması ve öğrenci takibi gibi işlemlerin kayıt altına alınması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaçların karşılanması amacıyla öğrenme yönetim sistemleri geliştirilmiştir.Günümüzde donanım, yazılım ve sunucu kurulumuna ihtiyaç duymayan, aynı zamanda bakım maliyeti gerektirmeyen ve web tarayıcı üzerinden çalışan bulut tabanlı öğrenme yönetim sistemleri yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu sistemlerden biri bulut tabanlı moodle (MoodleCloud) öğrenme yönetim sistemidir.Bu çalışmada, MoodleCloud öğrenme yönetim sisteminin arayüzü, kullanıcıların ortamla etkileşimi ve kullanılabilirliği üzerine kullanılabilirlik analizi yapılmıştır. Kullanabilirlik analizi Bilgiye Erişim Araçları dersi MoodleCloud öğrenme yönetim sistemi üzerinden geliştirilerek kullanıcıların katılımıyla incelenmiştir. Bu analiz 15 görev üzerinden rastgele seçilen 18 öğrenci ve bilgisayarı iyi derecede kullanabilen 5 öğrenciyle yapılmıştır. Öğrencilerin harcadığı süre (saniye) vetıklama sayısı dikkate alınarak MoodleCloud sisteminin kullanılabilirliği saptanmaya çalışılmıştır. Yapılan analiz sonucunda MoodleCloud öğrenme yönetim sisteminin iyi derecede kullanılabilir olduğu tespit edilmiş ve bu konuda bazı önerilerde bulunulmuştur.