Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MEHMET ALİ ONARAN
Danışman: Nejla Günay
Özet:
Araştırmada özel okullarda çalışan tarih öğretmenlerinin sorunları ve bu sorunlara getirilen çözüm önerilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmamızın, sorunların yarattığı sonuçları ortaya koyması ve bu konuda yapılacak düzenlemelere kaynak olabilmesi açısından önemli olacağı değerlendirilmektedir. Araştırmada veri toplamada nitel bir yaklaşım benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Malatya ilinde bulunan 32 özel okulda çalışan 44 tarih öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiş olup öğretmenlerin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için üç bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Birinci bölümde “Yönerge”, ikinci bölümde “Kişisel Bilgiler Formu” ve üçüncü bölümde ise araştırmacı tarafından geliştirilmiş “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma için kullanılan veri toplama araçları vasıtasıyla elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda özel okul yönetimlerinin yalnızca öğrenci beklentilerini dikkate aldıkları, öğretmenlerin görüşlerine yeteri kadar yer vermedikleri belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada eğitim-öğretim hizmetlerinde okul yönetimlerinin müdahaleci bir tutum sergiledikleri tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler : Tarih, Tarih Öğretmeni, Özel Okul, Malatya