Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Öğrenci: SEVİL KÜNBET
Danışman: MUSA SARI
Özet:Bu araştırmanın amacı, uygulamada olan 9. ve 10. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı hakkında dershane öğretmenleri bilgi kazanımları ve uygulanabilirlik açısından görüşlerini belirtmektedir. Araştırma Ankara ili dershanelerinde çalışan 10 fizik öğretmeni ile yürütülmüştür. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımı içerisinde yer alan özel durum çalışması veri toplama yöntemi olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizi sürecinde nitel araştırma metotlarında sıkça kullanılan sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, Araştırmaya katılan öğretmenler 9. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına ait kazanımların, % 70' i için bilgi kazanımı açısından olumlu görüş belirtirken, % 30' u için olumsuz görüş belirtmektedirler. 9. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına ait kazanımların % 77' si için uygulanabilirliği açısından olumlu görüş belirtirken, % 23' ü için olumsuz görüş belirtmektedirler. 10. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına ait kazanımların % 95,3' ü için bilgi kazanımı açısından olumlu görüş belirtirken, % 4,7' si için olumsuz görüş belirtmektedirler. 10. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına ait kazanımların % 95,3' ü için uygulanabilirlik açısından olumlu görüş belirtirken, % 4,7' si için olumsuz görüş belirtmektedirler. Bununla birlikte 10. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına ait kazanımların % 34' ü için kendi aralarında ya da 9. sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına ait kazanımlar arasında değişiklik yapılması gerektiği görüşünü belirtmişlerdir. sonucuna ulaşılmıştır