Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Öğrenci: ERHAN GÜNEŞ
Danışman: HALİL İBRAHİM BÜLBÜL
Özet:Bu arastırmada, Web Ortamında Problem Temelli Öğrenmede farklı geribildirim stratejilerinin ve internet kullanımına yönelik tutumun öğrencilerin akademik basarıları açısından öğrenme üzerindeki etkileri incelenmistir. 2x2 deneysel desenin kullanıldığı arastırmada arastırmacı tarafından hazırlanan Excel Öğreniyorum isimli yazılımdan yararlanılmıstır. 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında Kırsehir Yusuf Sıddık Demir Anadolu Lisesi 9. sınıfa devam eden 40 öğrenci yansız atama yoluyla iki gruba ayrılmıstır ve arastırma bu öğrenciler üzerinde yürütülmüstür. Söz konusu iki gruptan birincisine çevirimiçi doğrulayıcı geribildirim ve ikincisine de çevirimiçi yapıcı geribildirim stratejisi uygulanmıstır. İliskisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi (one way ANOVA) kullanılarak elde edilen bulgulara göre öğrencilerin akademik basarıları arasında uygulanan geribildirim stratejisi türüne göre anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıstır [F(1-38)=20,087, p<,01]. Diğer bir ifadeyle çevirimiçi yapıcı geribildirim strateji türü sunulan öğrenci grubunun ( x =76,00), çevirimiçi doğrulayıcı geribildirim sunulan gruba göre ( x =63,9) daha basarılı olduğu sonucuna varılmıstır. Ayrıca öğrencilerin internet kullanımına yönelik olumlu yada olumsuz tutuma sahip olmaları genel olarak akademik basarı puanları arasında anlamlı bir fark yaratmamıstır. Öte yandan doğrulayıcı geribildirim stratejisi uygulanan öğrenci grubunda internet kullanımına yönelik olumlu tutuma sahip öğrenciler, olumsuz tutuma sahip öğrencilerle karsılastırıldığında daha basarılı olmuslardır. Fakat internet kullanımına yönelik olumlu veya olumsuz tutumun çevirimiçi yapıcı geribildirim stratejisi uygulanan öğrencilerin akademik basarı puanları arasında anlamlı bir fark olusturmadığı görülmüstür.