Arapça öğretiminde telkin yöntemi ve uygulaması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Öğrenci: MEHMET BÖLÜKBAŞI

Danışman: ERDİNÇ DOĞRU

Özet:

Arap dili eğitimi çok boyutlu bir süreçtir. Arapça öğretimi programlarını oluşturan öğrenme yöntemleri, motivasyon, iletişimsel durum, derse katılım, öğrenme, öğretmenin tutumu, öğrencinin tutumu, sınıf ortamı, öğretime değer verme, ortam uygunluğu, hedef dile ilgi gibi etkenler Telkin Yöntemi ile yakından ilgilidir. Tezin amacı, Arap dili eğitiminde Telkin Yöntemini kullanarak, öğrencilerin Arapça öğrenimine karşı olan önyargılarının ortadan kaldırılmasını sağlamaktır. Giriş bölümünde problem amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlar sunulmaktadır. Birinci Bölüm'de, Telkin Yöntemi anlatılmıştır. Arapça öğretiminde Telkin Yöntemine değinilmiş öğrenme aşamaları açıklanmış, öğretmen ve öğrencilerin rollerine değinilmiştir İkinci Bölüm'de, araştırma modeli, yöntemi ve veri toplama teknikleriyle ilgilidir. Bu bölümde Telkin Yöntemi ve onu oluşturan parçaları Arap dili eğitimi bağlamında kapsamlı bir biçimde açıklanmıştır. Sonuç Bölümü'nde ise, konuyla ilgili çıkarımlar ve çalışmanın bir özeti yer almaktadır.