BAŞLANGIÇ DÜZEYİNDE ÖZENGEN GİTAR EĞİTİMİNE YÖNELİK KILAVUZ ÖĞRETİM PROGRAMI TASARISI VE UYGULAMADAKİ GÖRÜNÜMÜ


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BERK CEVİZ

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu çalışmanın amacı, başlangıç düzeyinde özengen gitar eğitimine yönelik kılavuz öğretim programı oluşturmak ve programın uygulanma sürecine ilişkin başarısını incelemektir. Araştırma nicel ve nitel boyutlarıyla karma bir modele sahiptir. Araştırmanın program hazırlama kısmı kuramsal bir temele dayanmakta, deneysel kısmı ise deneme modellerinden tek grup sontest modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretim programının oluşturulmasına yönelik kuramsal boyutunda literatür tarama tekniğinden faydalanılmış ve bu doğrultuda benzer çalışmalar incelenmiştir. Deneysel boyutta ise başlangıç düzeyinde 5 öğrenciye 11 haftalık hazırlanan öğretim programı uygulanmış, kuramsal bilgi testleri ve performans testleri ile sınama-ölçme süreçleri gerçekleştirilmiştir. Performans testlerinden elde edilen veriler üç alan uzmanı tarafından, belirlenen 5’li likert ölçeğine bağlı değerlendirilmiştir. Ardından, her bir ünite için belirlenen kuramsal bilgi testlerinin ve performans testlerinin ağırlıklı ortalamaları hesaplanarak başarı puanları bulunmuştur. Araştırma sonucunda; hazırlanan kılavuz program tasarısının ünitelerinin ortalama başarı puanları 81-100 puan aralığında, öğrencilerin ünitelere göre ortalama başarı puanları ise 92,6 - 96,82 aralığında yer alıp, programın oldukça başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.