TÜRKİYE'DE ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİ (YAYLI ÇALGILAR) BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ DERSİNDE PİYANO EŞLİKLİ ÇALIŞMALARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sonat COŞKUNER

Danışman: YILMAZ ŞENDURUR

Özet:

Bu arastırma; Türkiye'de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı egitimi dersinde piyano eslikli çalısmaların ne ölçüde ve ne sartlarda yapıldıgını görmek, bu çalısmaların ögrenci üzerindeki olumlu etkilerinin önemini vurgulamak, okullarımızdaki ve programdaki eksikleri ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıstır. Arastırma; temel alan arastırmasına dayalı betimsel bir çalısma olup, nitel bulgular kaynak tarama, nicel bulgular ise anket yöntemiyle elde edilmistir. Nicel bulgular istatistiksel olarak çözümlenmis ve bulgular tablolastırılarak yorumlanmıstır. Elde edilen bulgulara göre eslikli çalısmaların önemi, degerlendirmeye katılan bütün ögretmenler tarafından önemle vurgulanmıs, ve bu konudaki eksiklere iliskin gerekli görülen çözüm önerilerinde bulunulmustur.