Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde çalgı eğitimi zihin alışkanlıkları ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ECREN ALPARSLAN

Danışman: Birsen Jelen

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Dünyayı etkisi altına alan Covid-19 sürecinde eğitimin uzaktan eğitime geçmesiyle birlikte uygulamalı bir ders olan çalgı eğitimi dersini alan öğrencilerin dersleri de uzaktan eğitim ile yapılmak mecburiyetinde kalınmıştır. Bu durum ise öğrencinin başarısında çalgı eğitimi için iki önemli etken olan zihin ve çalışma alışkanlıklarını sorgulatmıştır. Bu çalışmanın amacı Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde çalgı eğitimi zihin alışkanlıkları ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarını çeşitli değişkenler ile incelemektir. Araştırmada verilerin elde edilmesi için Çalgı Eğitimi Zihin Alışkanlıkları Ölçeği ve Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekler Gazi Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Trabzon Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında lisans eğitimi gören öğrencilere uygulanmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulardan bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarında öğrencilerin cinsiyetine, öğrenim gördükleri üniversitelere göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak sınıf düzeylerine, haftalık ortalama çalışma sürelerine göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Çalgı eğitimi zihin alışkanlıklarıyla ilgili olarak ise öğrencilerin cinsiyetine, sınıf düzeylerine, öğrenim gördükleri üniversitelere göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Ancak çalgı eğitimi zihin alışkanlıklarının haftalık ortalama çalışma sürelerine göre anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.