Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sümeyra Yolartıran
Danışman: Nejla Günay
Özet:
Ders kitapları öğrencilere fayda sağlayan ve eğitimin her kademesinde kullanılabilen bir araç olmasının yanı sıra eğitim ve öğretimi teşvik edici bir özelliğe de sahiptir. Ülkemizde ise her yıl bu doğrultuda güncellenen ders kitapları devlet tarafından öğrencilere ücretsiz olarak verilmektedir. Eğitimin her kademesinde kullanılan bu ders kitaplarının program hedeflerine ulaşmada ve kazanımlarda etkililiği ve önemi düşünüldüğünde kitapların içerik analizleri oldukça önemlidir. Dolayısıyla bu çalışmada 10. sınıf Tarih ders kitaplarının (2019-2020 eğitim öğretim yılında okutulan) tutarsızlıkları, iki kitap arasındaki farklılıkların ne durumda olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma usullerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemine dayalı olarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonunda, kitaplar arasında tutarsızlıklar ve farklılıklar saptanmıştır. Bu tutarsızlıklar ve farklılıklara çözüm önerileri getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler : Ders kitapları, tutarsızlıklar, 10.sınıf