Tarih Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkisine Yönelik Öğretim Uygulamalarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EBRU ÖZTÜRKOĞLU

Danışman: Nejla Günay

Özet:

Araştırmada tarih biliminin diğer bilimlerden nasıl yararlandığı açıklanırken öğretmenlerin

kullandığı yöntemler, stratejiler, teknikler ve etkinlikler için görüşleri alınarak bunların

öğrencilerin öğrenme düzeylerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada

nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 Eğitim Öğretim

yılında Bayburt Merkez Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı, 11 lisedeki 14 tarih

öğretmenidir. Araştırmanın verilerini toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu

kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, elde edilen

bulgular yüzde ve frekanslar ile tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırma sonucunda

öğretmenlerin derste en fazla anlatım yönteminin tercih ettiği, tarih ile ilişkili bilimler için

hazırlanan etkinliklerin öğrenci düzeylerine uygun olduğu, ancak ders saatinin yeterli

olmayışının konu için önerilen etkinliklerin öğretim uygulamalarına yönelik dezavantaj

olduğu kabul edilmektedir.

Anahtar Kelimeler : Tarih dersi, öğretim yöntem ve teknikleri, tarihle ilişkili diğer bilimler