Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EBRU ÖZTÜRKOĞLU
Danışman: Nejla Günay
Özet:
Araştırmada tarih biliminin diğer bilimlerden nasıl yararlandığı açıklanırken öğretmenlerin
kullandığı yöntemler, stratejiler, teknikler ve etkinlikler için görüşleri alınarak bunların
öğrencilerin öğrenme düzeylerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 Eğitim Öğretim
yılında Bayburt Merkez Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı, 11 lisedeki 14 tarih
öğretmenidir. Araştırmanın verilerini toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, elde edilen
bulgular yüzde ve frekanslar ile tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırma sonucunda
öğretmenlerin derste en fazla anlatım yönteminin tercih ettiği, tarih ile ilişkili bilimler için
hazırlanan etkinliklerin öğrenci düzeylerine uygun olduğu, ancak ders saatinin yeterli
olmayışının konu için önerilen etkinliklerin öğretim uygulamalarına yönelik dezavantaj
olduğu kabul edilmektedir.
Anahtar Kelimeler : Tarih dersi, öğretim yöntem ve teknikleri, tarihle ilişkili diğer bilimler