Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi sanat eğitimi programlarında güncel sanatın yeri ve önemi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: REZZAN GÜMGÜM

Danışman: HAKİME NUR GÖKBULUT

Özet:

Bu araştırma ile Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi bölümünde sanat eğitimi alan öğrencilerin ana sanat-resim derslerinde güncel sanatın etkililiği ve uygulanabilirliği tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretim üyelerinin ve öğretim programının sanat eğitimcisi yetiştirme ve öğrenme sürecine katkısı araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışma resim-iş eğitimi bölümünün 4.sınıf ana sanat-resim atölye dersi veren öğretim üyeleri ve öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın modeli, Durum Çalışmasıdır. Araştırma verileri yapılan görüşmeler, gözlem ve dokümanlardan elde edilmiştir. Veri analizinde araştırmacının ve 2 alan uzmanın görüşlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda verilen görsel sanat eğitiminin genel olarak güncel sanat anlayışı ve uygulamaları konusunda yeterli olmadığı görülmüştür. Güncel Sanat konusunun öğretim programında yer almayışının yanı sıra öğrencilerin Güncel Sanat farkındalıklarının oluşmadığı atölye hocalarının sanat anlayışına göre şekillendikleri ortaya çıkmıştır. Sanat Eğitimi'nin amacı, öğrencinin geçmiş sanat anlayışlarını tanıyarak ve çağa uygun sanat anlayışlarından beslenerek yetişmiş bir sanat eğitimcisi olmasıdır. Bu nedenle sanat eğitimi programlarında Güncel Sanat alanına yer verilmesi önerilebilir.