Biyoloji öğretmenlerinin Stem Eğitimine Yönelik Yeterlilik ve Tutumlarının Belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SULTAN KIRÇİÇEK

Danışman: Beril Akın

Özet:

Bu tez çalışmasının amacı biyoloji öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik yeterlik ve tutumlarının belirlenmesi araştırılacaktır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmaya, Anakara ilinden biyoloji öğretmenleri katılmıştır. Araştırmada, biyoloji öğretmenlerinin STEM‘e Yönelik Yeterlilikleri ve Tutumlarını belirlemek, “Öğretmenlerin STEM‘ e Yönelik Yeterlilikleri ve Tutumları Ölçeği” ve STEM e yönelik görüşlerinin belirlemek amacıyla görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 245 biyoloji öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin STEM’ e yönelik olumlu tutuma sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca görüşme formunun sonucuna göre öğretmenlerin büyük çoğunluğunun STEM in faydalı olduğuna ilişkin görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: STEM, FETEM, tutum, yeterlilik