Müzik eğitimi kurumlarındaki klarnet eğitimcilerinin klarnet eğitiminin sorunlarına ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: ÖVGÜ ÖZPARLAK

Danışman: NEŞE CAN

Özet:

Bu araştırma, müzik eğitimi kurumlarındaki klarnet eğitimcilerinin görüşlerine dayanarak klarnet eğitiminin sorunlarını saptamak ve bu sorunların nasıl giderileceği konusunda çözümler üretmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel veriler kaynak tarama yöntemiyle, nicel veriler ise müzik eğitimi kurumlarındaki klarnet eğitimcilerine anket uygulaması yoluyla elde edilmiştir. Anket, klarnet eğitim sürecinde karşılaşılan sorunların önemine, görülme sıklıklarına ve klarnet eğitimcilerinin çözüm önerilerine yönelik sorulardan oluşturulmuştur. Anketlerden elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda müzik eğitimi kurumlarındaki klarnet eğitimcilerinin klarnet eğitimi sürecinde karşılaştıkları fiziksel hazır bulunuşluklar, müziksel hazır bulunuşluklar, yöntemsel ve tekniksel, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunlar belirlenmiş ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri sunulmuştur.