Okul öncesi çocukların çocuk kitaplarındaki resimlere ilgisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NİLAY HAZAL BAŞARIR

Danışman: Hakime Nur Gökbulut

Özet:

Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte rekabet, rekabetle birlikte insan profiline duyulan

ihtiyaç her geçen gün biraz daha artmıştır. Teknoloji alanındaki bu değişim toplum

yapısında bazı önemli değişimlere sebep olmuştur. Gelişen teknoloji ile eğitim

materyallerinde de önemli bir değişim gözlenmektedir. Yine de şüphesiz basılı eğitim

araçlarının başında kitaplar gelmektedir. Birey yaşamın hemen her evresinde kitaplardan

yararlanabilmektedir. Bireyler toplumu oluşturmakta ve okuma kültürüne sahip

toplumların bilim, sanat ve kültürel birçok alanda ileri olduğu hemen herkes tarafından

bilinmektedir. Toplum alanında yaratılacak bu köklü değişimin temelleri ise erken

çocukluk döneminde kazandırılmaktadır. Erken çocukluk döneminde sevdirilen kitaplar,

bir sonraki basamaklarda okuma isteğine katkı sağlamaktadır. Bu dönemde okuma yazma

bilmeyen çocuklar en çok kitap tasarımı ve illüstrasyonlar aracılığıyla kitaplar ile bağ

kurmaktadır. Ancak ticari kaygılar ile denetimsiz olarak piyasaya sürülmüş hikâye kitabı

seçimlerinde, ailelere, öğretmenlere, yayınevlerine ve daha birçok birime sağduyulu,

bilinçli ve sanatçı duyarlılığına sahip olarak büyük görevler düşmektedir.

Anahtar Kelimeler : Okul öncesi dönem, İllustrasyon, Kitap resimlemesi, Erken

çocukluk, Dijital resim, İlgi, Okuma alışkanlığı, Okuma isteği, Okuma Kültürü, Çocuk

edebiyatı, Çocuk resimleri