Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NİLAY HAZAL BAŞARIR
Danışman: Hakime Nur Gökbulut
Özet:
Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte rekabet, rekabetle birlikte insan profiline duyulan
ihtiyaç her geçen gün biraz daha artmıştır. Teknoloji alanındaki bu değişim toplum
yapısında bazı önemli değişimlere sebep olmuştur. Gelişen teknoloji ile eğitim
materyallerinde de önemli bir değişim gözlenmektedir. Yine de şüphesiz basılı eğitim
araçlarının başında kitaplar gelmektedir. Birey yaşamın hemen her evresinde kitaplardan
yararlanabilmektedir. Bireyler toplumu oluşturmakta ve okuma kültürüne sahip
toplumların bilim, sanat ve kültürel birçok alanda ileri olduğu hemen herkes tarafından
bilinmektedir. Toplum alanında yaratılacak bu köklü değişimin temelleri ise erken
çocukluk döneminde kazandırılmaktadır. Erken çocukluk döneminde sevdirilen kitaplar,
bir sonraki basamaklarda okuma isteğine katkı sağlamaktadır. Bu dönemde okuma yazma
bilmeyen çocuklar en çok kitap tasarımı ve illüstrasyonlar aracılığıyla kitaplar ile bağ
kurmaktadır. Ancak ticari kaygılar ile denetimsiz olarak piyasaya sürülmüş hikâye kitabı
seçimlerinde, ailelere, öğretmenlere, yayınevlerine ve daha birçok birime sağduyulu,
bilinçli ve sanatçı duyarlılığına sahip olarak büyük görevler düşmektedir.
Anahtar Kelimeler : Okul öncesi dönem, İllustrasyon, Kitap resimlemesi, Erken
çocukluk, Dijital resim, İlgi, Okuma alışkanlığı, Okuma isteği, Okuma Kültürü, Çocuk
edebiyatı, Çocuk resimleri