Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Grafik Tasarım Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: YAVUZ KAAN KONUK
Danışman: Alev Çakmakoğlu Kuru
Özet:
Bu çalışmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında Grafik Tasarım dersi alan öğrencilerin
(öğretmen adaylarının) bilişim teknolojileri öz-yeterlik algıları ile teknolojiye yönelik
tutumları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda ilgili anabilim dalı
öğrencilerinden 110 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Öğrencilerin bilişim teknolojileri
öz-yeterlik algılarını ölçmek için “Öğretmenlere Yönelik Bilişim Teknolojileri Öz-Yeterlik
Algısı Ölçeği” ile teknolojiye yönelik tutumlarını belirlemek üzere "Öğretmen Adaylarının
Teknolojiye Yönelik Tutumları Ölçeği” kullanılmıştır. Grafik tasarımı eğitimi gören
öğrencilerin bilişim teknolojileri öz-yeterlik algıları ile teknolojiye yönelik tutumları
arasında orta düzeyde ilişki olduğu ve öğrencilerin öz-yeterlik düzeyleri arttıkça
teknolojiye yönelik tutumlarının da arttığı sonucuna ulaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler : Özyeterlik, Teknoloji Tutu