Grafik Tasarım Dersi Alan Öğrencilerin Bilişim Teknolojileri Öz- Yeterlik Algıları ile Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Grafik Tasarım Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YAVUZ KAAN KONUK

Danışman: Alev Çakmakoğlu Kuru

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi

Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında Grafik Tasarım dersi alan öğrencilerin

(öğretmen adaylarının) bilişim teknolojileri öz-yeterlik algıları ile teknolojiye yönelik

tutumları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda ilgili anabilim dalı

öğrencilerinden 110 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Öğrencilerin bilişim teknolojileri

öz-yeterlik algılarını ölçmek için “Öğretmenlere Yönelik Bilişim Teknolojileri Öz-Yeterlik

Algısı Ölçeği” ile teknolojiye yönelik tutumlarını belirlemek üzere "Öğretmen Adaylarının

Teknolojiye Yönelik Tutumları Ölçeği” kullanılmıştır. Grafik tasarımı eğitimi gören

öğrencilerin bilişim teknolojileri öz-yeterlik algıları ile teknolojiye yönelik tutumları

arasında orta düzeyde ilişki olduğu ve öğrencilerin öz-yeterlik düzeyleri arttıkça

teknolojiye yönelik tutumlarının da arttığı sonucuna ulaşılmaktadır.

Anahtar Kelimeler : Özyeterlik, Teknoloji Tutu