Eğitim fakültesi öğrencilerinin okul iklimi algıları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: BURHAN ERARSLAN

Danışman: AYHAN URAL

Özet:

Bu araştırmanın amacı Eğitim fakültesine devam eden öğretmen adaylarının örgüt iklimi algılarını ortaya koymaktır. Belirlenen amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma evreni olarak belirlenen Aydın Adnan Menderes Üniversitesi ve Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde öğrenimlerine devam eden 563 eğitim fakültesi öğrencisi araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada Terzi (2015) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencilerine Yönelik Okul İklimi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek üç alt boyut ve 17 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutları okula bağlılık (5 madde), iletişim (6 madde) ve öğrenme ortamı (6 madde) şeklindedir. Araştırmanın verileri 2017-2018 akademik yılı bahar yarıyılında araştırmacı tarafından toplanmıştır. Toplanan verilerin analizleri SPSS paket programına yüklenerek analizleri yapılmıştır. Öğrencilere ait kişisel bilgilerin dağılımını göstermek için frekans analizi, ölçeğin ortalama, standart sapma gibi değerlerini göstermek için ise betimsel istatistik uygulanmıştır. Okul iklimi algısının öğrencilerin üniversite, cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediği T ve F testleri ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme ortamı boyutunun orta, okula bağlılık algılarının düşük ve iletişim algılarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir.