FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE KAVRAM HARİTASI KULLANMANIN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sündüs Canbolat

Danışman: MUSTAFA SARIKAYA

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanın temel amacı, fen ve teknoloji dersinde kavram haritası kullanmanın öğrencilerin başarıları ve tutumlarına etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, MEB'e bağlı bir ilköğretim okulu 6. sınıfında okuyan 100 öğrenciye uygulanmıştır. Deney ve kontrol olmak üzere 2 grup belirlenmiştir. Çalışma 3 hafta devam etmiştir. Uygulamadan önce öğrencilerin ön bilgilerini ve fene olan tutumlarını belirlemek için Ön Bilgi Testi, Basarı Ön Testi ve Tutum Anketi uygulanmıştır. Uygulama sonunda ise Geleneksel Öğretim Yöntemi ve Kavram Haritası ile Öğretim Yönteminin etkililiğinin belirleyebilmek için her iki gruptaki öğrencilere Basarı Son Testi ve Tutum Anketi tekrar uygulanmıştır. t-Testi hipotezleri değerlendirmede kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; dolaşım sistemi konusu kavram haritası ile anlatılan öğrencilerin daha başarılı olduğu görülmüştür. Bu metot eğitim sistemimize olumlu bir katkı sağlayacaktır.